Heeft u een vraag?

‘Vooral de eerlijkheid van Kuiper Caravans voelde als een zegen’

WAARLAND- Ze zochten de oplossing ver weg, bij een bedrijf op de Veluwe en in Brabant maar de oplossing bleek op nog geen tien kilometer afstand te liggen. ,,We zijn zo blij met Kuiper Caravans, vooral door onze eerdere ervaringen”, vertellen Tom en Marja Snijder en hun dochter Manuela. ,,Vooral de eerlijkheid, de recht-door-zee-mentaliteit, is een zegen. Als je voor 20.000 euro bent opgelicht*, dan snak je naar een zakelijke partner die je echt uit de brand helpt want de nood was hoog.”

Tom (78) kampt met beginnende dementie en Marja (75) onderging dit jaar een open hartoperatie  waarna Manuela op krachtige wijze insprong. ,,Ik heb al decennia een zorgboerderij en een stoeterij, genaamd Baccarav”, vertelt Manuela. ,,Ik heb dus veel ruimte en mijn ouders genoten achter op het erf in een stacaravan altijd al van de mooie zomermaanden. Maar toen het noodlot in dubbel opzicht toesloeg waren we er heel snel uit dat permanente bewoning rondom mijn huis de beste oplossing was. Een mantelzorgwoning kortom. Dan kon ik voor mijn ouders zorgen en hielden zowel zij als ik toch onze privacy.”

Omdat haast was geboden en Manuela geen netwerk had in de chaletbranche, was de eerste reactie om het internet op te gaan. ,,Achteraf gezien had ik natuurlijk beter in mijn omgeving kunnen informeren naar een kundig bedrijf in de regio. Nu kwam ik uit bij twee bedrijven elders in het land. Bij een van die twee ondernemingen ging het helemaal mis. Er loopt een rechtszaak tegen dat bedrijf want we zijn voor 20.000 euro opgelicht. Het gevolg was dat mijn ouders hun woning in Heerhugowaard moesten verkopen om alsnog de middelen vrij te maken voor de aankoop van een mantelzorgwoning.”

Via iemand op de zorgboerderij hoorden Manuela en Marja van Kuiper Caravans. De slechte eerdere ervaringen met de twee andere chaletbedrijven ten spijt was het ijs vrijwel direct gebroken. ,,Dat heeft te maken met de uitstraling, de eerste oogopslag al eigenlijk, en ook de manier waarop we ontvangen werden. Hartelijk maar zonder opsmuk: Rob en zijn vader Paul zijn supertransparant en zo bleek ook heel eerlijk. We kregen al vrij snel na de kennismaking alle opties te horen met alle bijbehorende kosten. Daar is dus ook geen euro bijgekomen naderhand.”

Ook qua advies was het gesprek zeer informatief. ,,Rob heeft ons tot in detail verteld over de extra brede deuren, de brede gangpaden en de grepen in de badkamer in de mantelzorgwoning. Ook bracht hij het idee over van extra isolatie die ervoor zorgt dat de woning ook in de winter aangenaam is”, vertelt Marja. ,,Het is echt een vakbedrijf, onder leiding van Kuiper Caravans is er een soort warmtelus onder de woning aangelegd zodat we ook in de koude maanden lekker warme voeten hebben. Het is niet dat ze het allemaal zelf doen maar ze hebben wel stevig de regie in handen bij de zakelijke partners die ze inschakelen. Daardoor bleef de overlast maar beperkt tot vijf maanden en ook daarin dacht Kuiper Caravans met ons mee. Zo is de mantelzorgwoning in twee delen getransporteerd en geplaatst waarvan het tweede deel ’s nachts om de overlast voor ons zo beperkt mogelijk te houden.”

Op bezoek in de fabriek

Rob en Marja hebben een dubbel chalet gekocht waarvan de woonkamer, zo stelt Marja ‘groter is dan haar eigen woonkamer in de aanpalende woning’. Tom hoort dat met een lach aan. ,,In overleg met Rob is aan het standaardmodel twee meter toegevoegd want we moesten wel onze spullen kwijt kunnen.” ,,Kuiper Caravans levert maatwerk en koppelt dat aan hoogwaardige persoonlijke service”, vult Marja aan. ,,Zo zijn we met Rob naar de fabriek geweest waar we niet alleen konden zien hoe de mantelzorgwoning gebouwd zou worden maar ook onder andere de vloeren en de keuken konden uitkiezen. Dat was zowel informatief als inspirerend.”

Manuela besluit dat het hele traject ‘een wijze les is geweest’. ,,Het is altijd beter om zaken te doen met iemand die jouw taal spreekt, een Noord-Hollands bedrijf dus. We hadden gewoon wat beter moeten zoeken en”, zo zegt ze met een knipoog, ‘Rob had online wat beter vindbaar moeten zijn met zijn onderneming’.

* Naam van het bedrijf is bij Kuiper Caravans bekend. Familie Snijder heeft deze onderneming bij naam genoemd maar omdat wij geen partij zijn in dit dossier hebben wij besloten het bedrijf niet te noemen in dit artikel.